2010. április 15., csütörtök

Mese II.

 A Mese I. című bejegyzésem után  Ida megkérdezte, hogy mi inspirált a megírására?
Mostanság úgy 10-12 könyvet olvasok (olvasnék) egyszerre. Van egy közös szál bennük, így vagy úgy, de a magyar népmesékről szólnak. Miért vettem elő őket? Az egyik könyv bevezetőjében, megleltem a saját válaszomat: 
" ... Tudják, az igazság a mesékben, az imádságokban, és az énekekben van... "

" A mesék mi vagyunk.
Bennünk játszódnak, a mi szabadulásunkról szólnak.
Mint lépcsőfokok vezetnek bennünket
a megvilágosodás útján.
A "megtalált igazságot" tárják elénk: olyan törvény
szellemében alakul a világ rendje, melyhez
alkalmazkodhatunk vagy szembeszegülhetünk vele,
de megváltoztatni nem tudjuk.
A magukat felvilágosultaknak tartó modern emberek
többsége, úgy tűnik, e második utat választották:
a szembeszegülést. A hagyomány ismerői és tisztelői 
inkább az elsőre esküsznek,
mert tudják, hogy ez az a bizonyos keskeny, rögös,
 tövisekkel teli út, amelyen kevesen járnak, 
de ami felfelé visz."

/ Bősz Imre Ádám: Hollók útján - három tanulmány népmesékről /

4 megjegyzés:

Hokata írta...

De jó volt ezt olvasni.
Csak a józan paraszti eszemmel gondolkodom megint:
Az igazság a mesékben, imádságokban, énekekben van, húúú, igen, ha mesét olvasol, ha imádkozol, ha énekelsz, egy földöntúli világba érkezel, ahol minden lehetséges, minden vágyad teljesülhet, s a legfontosabb, közben találkozol Önmagaddal.
Köszönöm Colette ezt a gondolatot.

KisMesterek írta...

Már talán írtam, felnőtt életem egyik meghatározó élménye, hogy Boldizsár Ildikónál egy hétvégét meseterápián vettem részt egy csoportban. Személyes életünk megakadt problémáira kerestünk választ, szerintem mindenki megtalálta ott és még többet is, a mesék végtelen erejét. Bár mindenkinek lenne lehetősége, kedve megélni ezt.

Kaoka írta...

Ez nagyon tetszik. Ilyen vagyok, mégha maradinak kiáltanak akkor is. :) Ezért is imádom a munkáidat is, mert itt otthon érzem magamat. :)

Colette írta...

Hokata: szívesen kedves:-)

Krisztallit: kis boszorka, aki a gondolataimban olvas:-))) No és mázlista, aki a B.I.-nél meseterápiázott:-)))

Kaoka: megtisztelő, ha hazajársz:-)))

Rendszeres olvasók

Számláló